Dag 7 - Reisverslag uit Taliouine, Marokko van Antwerpen Banjul Challenge 2016 - WaarBenJij.nu Dag 7 - Reisverslag uit Taliouine, Marokko van Antwerpen Banjul Challenge 2016 - WaarBenJij.nu

Dag 7

Door: Wilma

Blijf op de hoogte en volg Antwerpen Banjul Challenge 2016

07 Oktober 2016 | Marokko, Taliouine

Vandaag zou de route van Agdz naar Taliouine maar 200km zijn daarom zijn we om gereden via Quarzazate over de N9, deze N9 staat beschreven als de mooiste weg van Marokko. Poe wat een weg, we kwamen op de pass tot bijna 2000m hoogte, de temp was fijn om te rijden ik denk ongeveer 20-25 gr.
In Quarzazate zijn we even naar de Atlas Filmstudio's geweest, hier zijn o.a. de films van Ben Hurr, Gladiator, Cleopatra, Diamant of the Nijl, Astrix en Oblix, en Luxor opgenomen. De gids vertelde dat er van 100 figuranten er 3000 met de film truc gemaakt zijn.
Tijdens de lunch heeft Jan weer een nummerplaat van Marokko gescoord, kan deze ook weer bij de verzameling.
Wat een weg, Jan zegt Marokko wordt het motorland !!!
In Taznakhte worden de bekende Berber tapijten gemaakt, aan veel huizen hangen de tapijten te koop.
Onderweg rijden we met een paar groepen Nederlandse motorrijders op, ze zijn met 50 van een off the road club.
Dan wordt het links donker, ik dacht aan regen maar dan komen we in een zandstorm, de Opa's rijden achter ons en hebben het gefilmd, volgens Tiny komt het vandaag nog op Facebook Opa's on Tour-pagina die zijn vrouw thuis bij houdt!!
In Taliouine zijn ook, vader Jan en dochter Annemieke van Team VaDoc.
In deze omgeving en ook ons hotel is paars, hier schijnt de kruid Safraan vandaan te komen, we hebben het even opgezocht, de bloem is paars, maar als het gedroogd is, is de kruid geel en het is duur. Hier staat op de menulijst safraan rijst en safraan thee. Nee, het is niet helemaal mijn smaak.
De motor mag vannacht in de hal van het hotel staan, deze is ook paars.
De liefhebbers drinken nog een Schrobbelaar verstopt in een jus d orange pak, want drank is taboe in Marokko.
Ik krijg van Dirk n bericht dat ze in Zagora zijn en dat het daar fantastisch rijden is en dat ze daar aan het bier zitten. (Zal ook ergens verstopt zitten)
Tonnie laat weten dat hij minder pijn heeft dan gisteren en dat het goed gaat.

  • 08 Oktober 2016 - 09:13

    Maria Van Hout:

    Geweldig hoe alles gaat, iedereen maakt het goed.Gelukkig valt het met Tonny ook mee.
    We kijken weer uit naar 't volgende verslag"SUCCES EN GENIETEN"!!!

  • 08 Oktober 2016 - 10:02

    Ben Van Hout:

    Fijn dat het zo goed gaat, mooie verhalen zo beleven we het ook een beetje mee.
    Heel veel rijplezier en succes.

    Groetjes Ben en Ans.

  • 08 Oktober 2016 - 11:56

    Jeanne Van Vugt:

    Hallo allemaal
    eweldig dat tonnie al wer minder pijn heeft
    .En dat dit stuk reis ook weer voor verassingen zorgde.
    Wouw dat ik erbij was ben benieuwd naar de foto, en de filn.
    Kijk zo meteen op facebook.
    toi toi en tot morgen.
    Lieve groet Jeanne

  • 08 Oktober 2016 - 16:16

    Hennie Van Asseldonk:

    Hoi Allemaal,
    Leuk om iedere dag jullie verslag te lezen.
    Gelukkig gaat het met Tonnie wat beter.
    Genieten allemaal.

    Groetjes,
    Hennie enTheo

  • 08 Oktober 2016 - 16:54

    Wil Van Den Broek:

    Hey allemaal,

    Kei leuk al die verslagen, ik lees ze met plezier!
    Fijn om te horen dat jullie het naar jullie zin hebben (op een salto na dan... ;))

    Heel veel plezier nog en hou alles heel!

    Groeten uit Boekel voor de hele groep!

  • 08 Oktober 2016 - 21:42

    Miny Hesen:

    Hallo allemaal
    Hier gebeurt niet zoveel als bij jullie dus wij hebben wijnig te melden.
    Het is dan ook zeker weer fijn om jou spannende verhaal te lezen super Wilma zoals je ons op de hoogte houd wat fijn dat alles zo goed gaat daar bij jullie en wat maken jullie veel mee je komt toch nog wel terug hoop ik Wilma en de rest van de club volg de weg die je nog moet gaan en langzaam komt het einde steeds dichter bij bedankt weer Wilma
    Gr Miny

  • 08 Oktober 2016 - 22:55

    Mari Thijssen:

    Heel leuk om je verhalen te lezen Wilma. Dank je wel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Antwerpen Banjul Challenge 2016

Vertrek 1 oktober 2016 in Antwerpen met auto of motor. Aankomst 20 oktober in Banjul in Gambia. Terug reis met vliegtuig. Wij rijden als Team Kalidoe mee met de Antwerpen Banjul Challenge Wij zijn: Tonnie, Elles, May, Joop, Jan en Wilma

Actief sinds 04 Sept. 2016
Verslag gelezen: 886
Totaal aantal bezoekers 64531

Voorgaande reizen:

04 September 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

23 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

21 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

21 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

20 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

11 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

11 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

10 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

09 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

08 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

07 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

07 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

01 Oktober 2016 - 28 Oktober 2016

Antwerpen Banjul Challenge 2016

Landen bezocht: