Dag 6 - Reisverslag uit Agdz, Marokko van Antwerpen Banjul Challenge 2016 - WaarBenJij.nu Dag 6 - Reisverslag uit Agdz, Marokko van Antwerpen Banjul Challenge 2016 - WaarBenJij.nu

Dag 6

Door: Wilma

Blijf op de hoogte en volg Antwerpen Banjul Challenge 2016

06 Oktober 2016 | Marokko, Agdz

Allereerst iedereen bedankt nog voor de lieve reacties onder de verhaaltjes.

Vanmorgen eerst de zonsopgang op de Erg Chebbi zandduinen gezien.
Om 8.15uur was het vertrek van de auto's om te spelen in de zandduinen met een gids. Meteen reed Kees van de Groene Welle op de eerste duin zich vast hij hing ook al heel schuin, de gids moest eerst het zand achter de wielen weg graven en hij reed de auto weer op het goede spoor. Een stukje verder op lag het konvooi weer stil!
Wij zijn gaan ontbijten bij Hotel du Sud buiten langs het zwembad.
Om 9.00uur had Tonnie voor 6 quads gezorgd, dit ging ook mooi, ze hadden pauze in de duinen bij het bivak waar ook de auto's waren.
Op de terug weg maakt Tonnie met zijn quad een salto, Dirk reed er achter en heeft het gefilmd!!!
Tonnie heeft nu zijn ribben gekneusd en heeft al enkele pijnstillers gepakt!
Jan, Joop en ik zijn even gaan zwemmen, zwemmen in de woestijn niet te geloven.
Om 11.30uur is iedereen weer terug, wij laden nog wat spullen over in de auto van de Opa's en gaan samen rijden over de harde weg naar Agdz.
De 4x4 zandgroep lunchen nog bij Hotel du Sud en gaan dan rijden door het zand naar El Mharech.
Wij hadden n mooie route, de weg was glooiend met links en rechts bergen, we stoppen nog even bij de Oilibya rally, dit is voor de echte Dakar rijders, hier was de start en de finish van een rit.
Onderweg lunchen we, de route was vandaag bijna 300km, soms leek het net Amerika, zie foto.
De navigatie zet ons weer bij Hotel Les Chant Des Palmiers af, de zwierende palmen en dat was het ook.
Het is een 1001 overnachting, net de Efteling met blauwe tegeltjes op de badkamer, gekleurde kleden en dito lampjes .
We krijgen als toetje enkele schalen met fruit, druiven, granaatappel, appels, vijgen en dadels. De mannen drinken nog een flesje wijn (verstopt in een limonade fles, want alcohol mag niet in Marokko) en dan is het weer slapen.
De volgende dag zie ik de granaatappels in de hoteltuin aan de boom hangen.

  • 07 Oktober 2016 - 21:43

    Arthur Kuilboer:

    Nou, het gaat allemaal niet zonder slag of stoot, salto's , van de weg raken en uitgegraven moeten worden. Een werkelijke reis met hindernissen. Maar dan ook weer lekker zwemmen in een zwembad en niet eens in een oase, tis behelpen!
    Kijk goed uit en rijd voorzichtig!
    Groet,
    Arthur

  • 07 Oktober 2016 - 22:11

    Jaap:

    Mannen blijven jongetjes! Zo'n avontuur van 7500km en dan nog even op een quad over de kop! Gelukkig kan iedereen verder. De wind die door de palmbomen waait, we hebben er vorig jaar ook geslapen, wat een mooi plekje daar in Agdz!
    Ook mooi dat Dirk er ook weer terug is, alleen jammer voor Tiny. Ik hoop dat hij nog wel naar Banjul komt.

    de "butsmuts" groeten van Jaap


  • 07 Oktober 2016 - 22:40

    Matthieu Dortmans Cc:

    Tonny en ik zijn nu op Festyland kassa aan het doen....maar als ik alles zo hoor, begin ik jaloers te worden op jullie....

    Alle goeds voor iedereen.
    Thieu.

  • 08 Oktober 2016 - 11:50

    Jeanne Vn Vugt:

    Wooouw wat een ervaring,zwemmen in de woestijn geweldig.
    Gelukkig kon alles weer doorgaan na wat trubels in het zand en weerr het doel berijkt.
    Tonnie veel sterkte met je kneuzingen beslist niet prettig maar gelukkig niets gebroken.
    Veder veel succses tot morgen.
    lieve roetjes Jeanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Antwerpen Banjul Challenge 2016

Vertrek 1 oktober 2016 in Antwerpen met auto of motor. Aankomst 20 oktober in Banjul in Gambia. Terug reis met vliegtuig. Wij rijden als Team Kalidoe mee met de Antwerpen Banjul Challenge Wij zijn: Tonnie, Elles, May, Joop, Jan en Wilma

Actief sinds 04 Sept. 2016
Verslag gelezen: 536
Totaal aantal bezoekers 64536

Voorgaande reizen:

04 September 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

23 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

21 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

21 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

20 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

11 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

11 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

10 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

09 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

08 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

07 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

07 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

01 Oktober 2016 - 28 Oktober 2016

Antwerpen Banjul Challenge 2016

Landen bezocht: