Dag 3 - Reisverslag uit Sotogrande, Spanje van Antwerpen Banjul Challenge 2016 - WaarBenJij.nu Dag 3 - Reisverslag uit Sotogrande, Spanje van Antwerpen Banjul Challenge 2016 - WaarBenJij.nu

Dag 3

Blijf op de hoogte en volg Antwerpen Banjul Challenge 2016

03 Oktober 2016 | Spanje, Sotogrande

Na een goede nacht in de caravan van Maarten v. Ham stond er vanmorgen een goed bakkie koffie nosnos en thee met n croissant klaar.
Om 9.00uur met z'n alle voor de poort van de 200 hectaren grote olijfboomgaard, op weg richting Gibraltar.
Wat n weg, met mooi landschap geel van het gemaaid koren en olijf-groen van de olijfbomen, Theo ook cipressen, dan n slinger weg door de bergen, tunnels en viaducten, ik wist niet dat Spanje onder Madrid zo mooi was. En dan de Tolweg A7 van Malaga naar Sotogrande langs de Middellandse zee is ook super om te rijden.
Om 17.15uur aankomst bij Hotel Camelias. Wie gaat er mee naar zee? Jan en Joop nemen n duik.
Daarna drinken we wat op het terras en om 20.00 is het avondeten en Cor doet de briefing. Eerst vraagt Cor aan elk team hoe het ervoor staat en daarna de uitleg over de Ferry en de douane van Marokko.

Ondertussen hebben we contact met Bob en Dirk die onderweg naar huis zijn, ze zijn al voorbij Parijs, elk uur moeten ze het water uit de radiateur laten lopen en weer nieuwe erop!
Gisteravond hebben de Heren 4x4 aangeboden dat Dirk bij hen in de auto mag als hij terug komt in Marokko! Daar had Dirk wel oren naar en er is voor morgenvroeg al een ticket geboekt van Brussel naar Fez. Dirk en Bob rijden nu naar huis en Anita wil Dirk vannacht nog weer naar Brussel brengen.
Voor Bob was er ook een mogelijkheid om mee te vliegen naar Fez maar alleen het Team VaDoc had nog een stoel vrij als ze de bagage weer in een andere auto konden over laden. Team VaDoc rijdt niet naar de Merzouga zandduinen en daarom ziet Bob toch af van dit aanbod.
Hopelijk komt er voor Bob en Dirk nog een herkansing, ze zeggen hier in de groep , als je een keer met de Challenge mee gereden hebt dan smaakt het naar meer. Van de 23 deelnemers rijden er 7 voor de tweede of derde keer de Challenge.

Als, als, als, we tijd over hadden, had ik thuis nog een klein ommetje in de route gemaakt naar Sotogrande, nl de weg van Ronda naar Marbella de A397 is de mooiste motorweg van Spanje, Jan en ik hebben deze weg al ooit gereden en die was super. Maar ja, we hebben nu een ander doel.

  • 04 Oktober 2016 - 07:24

    Maria Van Hout:

    Dat is genieten, rijden door dit prachtig land Spanje en nu gelukkig zonder problemen.
    Fijn dat Dirk nog mee kan maar heel jammer voor Bob, maar hopen dat hij volgend jaar zeker een herkansing krijgt. Nu op naar Marokko!!Met een jarige in jullie midden, Elles proficiat en veel plezier!

  • 04 Oktober 2016 - 07:30

    Lamber En Jacqueline:

    Nou na een vervelend bericht toch nog goed bericht voor Dirk. Fijn dat Dirk dat aanbod krijgt van het team van 4x4 samen uit samen thuis. Inderdaad de A7 is een prachtige weg en mooie omgeving. Wij zijn er in april geweest Prachtig. Aan de andere kant van het water liggen andere wegen. Geniet er lekker van. Groetjes Lambér.

  • 04 Oktober 2016 - 08:13

    Gerald Gillis En Andrea Gillis-de Laat:

    Goedemorgen reizigers! Dirk zit in `t vliegtuig en Bob ligt intussen thuis in bed...(Dankjewel Anita, het is maar goed dat jij weinig slaap nodig hebt en dat je alles hebt kunnen regelen!) Het moet een hectische tocht voor de mannen zijn geweest, die terugreis, spannend ook, of ze de jeep wel helemaal terug in Zijtaart zouden krijgen, nou, dat is gelukt!

    We wensen Dirk (en jullie allemaal) `n mooie, bijzondere reis en Bob gaat zeker voor `n herkansing! Het is wel heel jammer dat voor hem deze trip er nu al op zit! Sterkte Bob!! Groetjes uit Brouwhuis voor jullie allemaal!!

  • 04 Oktober 2016 - 08:59

    Ine Habraken:

    Dirk,
    "DIKKE PLUIM" volgens mij een record hoeveelheid landen wat je in 24 uur kunt aangaan, ik tel er 6 : Spanje, Frankrijk, België, Nederland, België, Marokko.
    Gelukkig staat er een gespreid bedje voor je klaar in Marokko.
    Bob heeft zijn bed in Nederland al gevonden, en zal zijn droom moeten verwerken.
    Goede reis verder.
    Ine

  • 04 Oktober 2016 - 10:38

    Jeanne Van Vugt:

    Hallo allemaal
    Gelukkig is het weer goed op de route als ik het zo lees.
    vandaag kort berichtje,veel succses allemaal
    ik volg jullie iedere dag lieve groetjes Jeanne

  • 04 Oktober 2016 - 12:00

    Wilma Hartman:

    Hallo reizigers
    Het zit weer op de rit,
    Gisteren heb ik heel de dag mee rond gelopen dat het zo triest was voor de jongens,
    Ook in me zelf gezegd dat de jongens dan maar met het vliegtuig na moesten komen.
    Gelukkig voor Dirk gaat de reis dadelijk door al is het wat anders geworden.
    Bob komt er nog wel.
    Ik zie in je verslag Wilma dat je weer kunt genieten, ook tijd van aankomst was nu beter, zelfs een duik in de zee voor Jan en Joop, is wel een moment van ontspanning.
    Geniet van de reis en overtocht op de Ferry.
    Een hartelijk welkom voor Dirk, er zal dan weer genoeg over de tocht verteld worden van ieder.
    Het ga jullie goed, goede veilige reis, geniet er van.
    Groetjes Wilma



  • 04 Oktober 2016 - 12:26

    Thieu Dortmans:

    Fijn dat ik nu weer goede berichten hoor , ik vindt alle reacties mooi en sluit mij hierbij aan. Succes verder en geniet met volle teugen..

    Thieu.

  • 04 Oktober 2016 - 12:46

    Oma En Marja:

    Hallo avonturiers,
    Na vervelend bericht, toch weer op de goede rails!
    Had vanmorgen Dirk om 5.00 uur op de WhatsApp.
    Hij zei dat hij zonet was ingecheckt....nu nog zorgen dat ik niet in slaap val, anders mis ik mijn vlucht van
    7.00 uur (haha)
    Zal rond 13.00 u. aankomen in Fez, heeft hetzelfde hotel geboekt als waar de rest vanavond aankomt!
    Dirk...geniet vandaag nog van je (rust)dag! (en de heerlijke Marokkaanse thee)
    Allemaal veel plezier, en geniet ervan.
    Groetjes Marja.

    Dirk een dikke knuffel van oma!!

  • 04 Oktober 2016 - 18:42

    Miny Hesen:

    Hallo Wilma en het hele team
    Ja ja ik ben er nog wat een ellende is het geweest maar nu weer goed nieuws Al bereid je alles nog goed voor het kan altijd weer anders uitpakken maar niet getreurd jullie hebben de draad weer opgepakt. Fijn dat we op zo'n manier van jullie mooie reis mogen genieten en dat je de tijd neemt om ons op de hoogte te houden. Hoe is het met de weergoden zijn die wel prettig niet te heet of te koud of te nat. Ik zit nu heerlijk bij Henk en toch even met de gedachten bij jullie allemaal goede reis verder en hou je haaks allemaal
    Groetjes Miny

  • 04 Oktober 2016 - 18:49

    Jos En Karin :

    Hallo reizigers
    Na een heel vervelend bericht toch een dikke pluim!!
    Dirk succes met de reis en geniet van de dagen die nog komen!
    Wij kijken volgen jullie via de site,
    Geniet allemaal van deze mooie en bijzondere reis!!
    Groetjes Jos en Karin

  • 04 Oktober 2016 - 22:57

    Henk En Marianne Kerssens:

    Fijn te lezen dat alles nu weer naar wens verloopt,ook voor Dirk!
    Goede reis en geniet van alle mooie ervaringen onderweg!
    Groeten,Marianne en Henk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Antwerpen Banjul Challenge 2016

Vertrek 1 oktober 2016 in Antwerpen met auto of motor. Aankomst 20 oktober in Banjul in Gambia. Terug reis met vliegtuig. Wij rijden als Team Kalidoe mee met de Antwerpen Banjul Challenge Wij zijn: Tonnie, Elles, May, Joop, Jan en Wilma

Actief sinds 04 Sept. 2016
Verslag gelezen: 741
Totaal aantal bezoekers 64557

Voorgaande reizen:

04 September 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

23 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

21 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

21 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

20 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

11 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

11 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

10 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

09 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

08 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

07 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

07 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

01 Oktober 2016 - 28 Oktober 2016

Antwerpen Banjul Challenge 2016

Landen bezocht: