Dag 2 - Reisverslag uit Toledo, Spanje van Antwerpen Banjul Challenge 2016 - WaarBenJij.nu Dag 2 - Reisverslag uit Toledo, Spanje van Antwerpen Banjul Challenge 2016 - WaarBenJij.nu

Dag 2

Door: Wilma

Blijf op de hoogte en volg Antwerpen Banjul Challenge 2016

02 Oktober 2016 | Spanje, Toledo

Dag 2 Zondag 2 oktober
Vanmorgen om 6.30uur ontbijt in Hotel Formule Club in Bordeaux
John Bekkers had geadviseerd elke dag olie controleren, dus dat maar gedaan! Joop zijn motor stond droog!! Geen olie aan de peilstok de andere motoren onder het minimum streepje, nou dat brengen we er al goed vanaf.
Dirk en Bob hebben ook nog olie aangevuld.
We rijden heerlijk over een rustige weg op de zondag ochtend, dit filmt Bob nog vanuit hun auto.
Na 100km op de tolweg slaat het noodlot toe, het water spuit onder de motorkap van de Hyundai Galopper vandaan.
Dirk kan nog net bij een benzinestation komen.
Dit ziet er niet goed uit.
ANWB gebeld er komt zo een bergingsbedrijf.
Hoe nu verder.
Tonnie, Ellis, May en Joop zijn alvast verder gereden vandaag moeten er toch nog 800km op de teller en om hier met z'n alle te wachten heeft geen zin.
Het bergingsbedrijf was er snel en wij zijn mee naar de garage gereden, het is vandaag zondag, morgen kunnen ze pas onderdelen bestellen en morgen wil Dirk kijken óf het de koppakking is en wil dit morgen zelf maken.
Er zijn nog verschillende scenario's, -de auto is morgen snel gemaakt en om en om rijden ze dan in een ruk nog 1100km naar Sotogrande bij Gibraltar.
-een dag later op de boot naar Marokko kan ook, en dan daarna niet via de zandduinen maar rechtstreeks naar Agadir rijden, daar Tiny ophalen en Bob naar het vliegveld brengen, en hopelijk kunnen ze daar weer bij de groep aansluiten.
-ANWB bellen dat ze de auto komen halen
-Dirk vliegt nog naar Banjul, zijn terug ticket heeft hij al, en ook 1 week hotel geboekt.

Wij eten bij de garage nog samen een appelflap en nemen dan afscheid.

Wij vervolgen de route door de Pyreneeën een prachtige weg, maar ik kan niet genieten, ik zit steeds te denken aan de jongens die daar bij die garage zitten. Hoe zal dit aflopen.

Het gaat goed, we kunnen steeds 120 130 km/uur rijden.
Dan in een keer verdwijnt Jan in mijn acheruit spiegel!!!!
Waar blijft hij, wat is er gebeurd?
Er wordt geremd, de auto's en vrachtwagens rijden door maar waar is Jan?
Ik stop iets verderop op een parkeerplaats, maar zie Jan niet komen. Een motorrijder wijst mij dat Jan nog achter mij is. Ik kan Jan niet bellen, omdat: Dirk heeft iets in mijn topkoffer gemaakt, zodat ik overdag al rijdend mijn telefoon kan opladen, nu ligt Jan zijn telefoon aan de oplader in mijn koffer en mijn tel heb ik in mijn zak, dus Jan heeft geen telefoon!!!!
Ik bel 112 en snel is er de politie.
Jan zijn motor viel in een keer stil, geen benzine, de politie vraagt of ik benzine wil gaan halen, zo gezegd zo gedaan, als Jan de motor weer wil starten, start hij niet, wat raar, dan ziet Jan dat de Doodemans-knop om staat!!!!
Hoe kan dat? Zou die daarom stil gevallen zijn?
Nog 170km naar de eindbestemming de BBQ bij Maarten van Ham.
Maar dan krijgen we voor Madrid nog 70km file, en het wordt donker, en ik heb mijn oude helm op die ik achter wil laten in Gambia, hier zitten veel krassen op het vizier, ook lastig in het donker met die remlichten voor je, in de file. Om 22,30uur worden we bij Maarten ontvangen met een daverend applaus.
Er staat een voorgerechtje/soep klaar, de hamburgers en de friet worden gebakken met nog een ijsje toe.
Dit zou een overnachting zijn waar we de tent in de olijf boomgaard konden zetten, maar er staat een caravan en daar mogen wij in slapen, das toch netjes geregeld.

Van Dirk en Bob nog n SMS ontvangen dat ze toch rijdend richting huis zijn .

Jammer jammer jammer.

  • 03 Oktober 2016 - 08:36

    Frank:

    Beste stoere rijders,

    Dank voor het verslag van de 2e dag, wat een tegenvaller voor De jongens. Jan, blijf toch van de knopjes af, je hoeft toch alleen maar aan de gashendel te zitten op deze reis.....veel succes verder en rij voorzichtig. Probeer ondanks de tegenvaller met Dirk en Bob (en indirect voor Tiny)te genieten van jullie mooie avontuur!

    Groetjes Frank

  • 03 Oktober 2016 - 08:53

    Ine Habraken:

    Zo wat een tegenvaller...zoveel energie zoveel plezier zoveel enthousiasme erin gestoken....
    We zullen Dirk en Bob goed ontvangen.
    Goede reis
    Ine

  • 03 Oktober 2016 - 09:09

    Anita Herijgers:

    Hallo hallo

    Dag 2 van jullie reis, een hele zit, petje af hoor!!
    Wat een tegenslag voor Dirk en Bob die zich ook helemaal hadden ingesteld om de eindstreep te halen.
    Veilige reis nog verder, uitkijken en geniet er van.
    Leuk om jullie avontuur te lezen en te volgen

    Groetjes Anita

  • 03 Oktober 2016 - 09:20

    Marjon Dekkers:

    Hoi,
    Jeetje wat een tegenvaller voor Dirk en Bob, een hele voorbereiding en dan dit, dan is het toch moeilijk om die knop om te zetten. Succes mannen.
    Voor de andere reizigers ,een veilige en succesvolle trip verder.
    Fijn om jullie zo te volgen en dat je de tijd neemt om een verslag te schrijven.

    Groetjes Marjon

  • 03 Oktober 2016 - 09:21

    Wilma Hartman:

    Wat een dag een dag die je zomaar niet vergeet
    Jammer en sneu voor Dirk , Bob en Tiny dat ze de reis niet kunnen afmaken.
    Hopelijk toch nog een goede nacht gehad,
    Goede reis naar jullie eindbestemming.
    Wilma ik geniet van je reisverslag, geniet net zoveel van jullie tocht.

  • 03 Oktober 2016 - 10:14

    John:

    Jammer dat Dirk en Bob nu al eruit liggen het zit ze niet mee.
    Blijf vooral alles op tijd controleren voorkomen is beter dan genezen en Jan blijf van DIE KNOP af !!!!!!! Succes en vooral veel sterkte want zo heb toch al zware dagen in het begin en BLIJF WAKKER

  • 03 Oktober 2016 - 10:28

    Maria Van Hout:

    Hoi wat een tegenslag voor Bob en Dirk, heel heel jammer, maar ook voor jullie is het moeilijk om die knop om te zetten en verder te gaan. laten we hopen dat ze goed thuis komen.
    Geniet met z'n allen van deze reis en dat de motors en auto heel mogen blijven.
    Succes en een speciale groet aan May

  • 03 Oktober 2016 - 10:44

    Thieu Dortmans:

    Jammer, zeer jammer dat dit moet gebeuren voor BOB en Dirk, Ook nog op een zondag als alle garages gesloten zijn.
    Als het op een werkdag was zag het er misschien heel anders uit, en hadden ze misschien nog in kunnen halen.
    Dit is echt een domper!!!.
    Ik weet ook niet als dit een paar dagen later gebeurt zou zijn, hoe het erdan uit zou zien ???.
    Dank je wel voor de verslagen.
    En voor iedereen geen tegenslagen meer.
    THIEU.

  • 03 Oktober 2016 - 10:44

    Christ En Mientje:

    Beste reizigers, wat een verhaal. Gelukkig alleen materiele pech, maar dat is ook vervelend. Wat vreselijk jammer voor Dirk en Bob.
    Wensen jullie verder een goede reis en met niet teveel pech, we duimen voor jullie.
    Groeten uit Zijtaart Christ en Mientje.

  • 03 Oktober 2016 - 11:11

    Arthur Kuilboer:

    Ach, wat een domme pech en wat vreselijk dat de boys om hebben moeten keren. Dat moet een hele domper geweest zijn voor hen en ook voor jullie allemaal. Zo snel al een uitvaller, dat is niet leuk. Maar niet te lang getreurd, voort gaat de karavaan. Er komt wel weer een nieuwe mogelijkheid om die richting op te rijden.
    Rijden jullie maar lekker verder, het komt goed!

    Groet van een volger,
    Arthur

  • 03 Oktober 2016 - 12:04

    Joke Van Zutphen:

    He he tja en dat de tweede dag al !! das dan misschien maar goed anders was het nog moeilijker om thuis te komen.
    Dirk en Bob kom bij ons maar een keer frietjes eten en een biertje doen.
    kunnen we bij kletsen !! welkom weer in Zijtaart !!

  • 03 Oktober 2016 - 12:51

    Jeanne Van Vugt:

    Jee wat een pech en zeker voor hun die terug naar huis moeten,das flink baalen.
    maar gelukkig gaat het voor jullie en de andere door en wat een ontvangst heerlijk toch,en dan lekker er in duiken de caravan wat een luxe lijkt mij.
    Hoop dat het goed gaat op de reis verder niet te veel romslomp geeft.
    veel succses en toi toi toi lieve groet Jeanne

  • 03 Oktober 2016 - 13:52

    Mari Thijssen:

    En nou maar duimen dat alle ongerief nu achter de rug is. Aan domme pech is weinig te doen

  • 03 Oktober 2016 - 14:20

    Ria Vbaast:

    Ha Wilma enJan en ploeggenooten
    Fijn dat je de tyd neemt om verslag te doen!!!!
    Tjeetje wat een pech voor Bob en Dirk sneu.
    Jullie een goede veilige rit en hopelijk zonder pech!!!
    Succes TOPPERS groetjes

  • 03 Oktober 2016 - 14:45

    Miny Hesen:

    Wat een verhaal niet zo best allemaal maar niet de moed laten zakken . Ik wist even niet Wilma hoe ik het moest doen Trees heeft me even wegwijs gemaakt
    Groetjes Miny

  • 03 Oktober 2016 - 19:12

    Walter Vergeer:

    Echt balen voor Dirk en Bob. Zo'n goede voorbereiding en toch pech. Jullie verder een goede reis.

  • 03 Oktober 2016 - 21:37

    Sjan En Joop:

    hoi allemaal

    Zet hem op ondanks de tegenvaller.

    groetjes uit uje

  • 04 Oktober 2016 - 07:16

    Miranda:

    Jeetje wat een pech wat een tegenvaller voor bob en Dirk. Gelukkig met jan is t goed gekomen. Nu geen pech meer hopelijk. Geniet van het avontuur.

  • 04 Oktober 2016 - 08:32

    Ellen:

    Wat een ongelofelijke pech voor de jongens!! Echt enorm balen. En wat een dag voor jou Wilma, de zondag maar snel vergeten en je avontuur vervolgen en vooral genieten van jullie uitdaging!! Succes verder!! Groetjes Ellen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Antwerpen Banjul Challenge 2016

Vertrek 1 oktober 2016 in Antwerpen met auto of motor. Aankomst 20 oktober in Banjul in Gambia. Terug reis met vliegtuig. Wij rijden als Team Kalidoe mee met de Antwerpen Banjul Challenge Wij zijn: Tonnie, Elles, May, Joop, Jan en Wilma

Actief sinds 04 Sept. 2016
Verslag gelezen: 891
Totaal aantal bezoekers 64494

Voorgaande reizen:

04 September 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

23 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

21 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

21 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

20 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

11 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

11 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

10 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

09 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

08 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

07 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

07 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

01 Oktober 2016 - 28 Oktober 2016

Antwerpen Banjul Challenge 2016

Landen bezocht: