Dag 23 de veiling - Reisverslag uit Banjul, Gambia van Antwerpen Banjul Challenge 2016 - WaarBenJij.nu Dag 23 de veiling - Reisverslag uit Banjul, Gambia van Antwerpen Banjul Challenge 2016 - WaarBenJij.nu

Dag 23 de veiling

Door: Wilma

Blijf op de hoogte en volg Antwerpen Banjul Challenge 2016

26 Oktober 2016 | Gambia, Banjul

Vandaag de veiling.
Marjet bedankt voor de Heilige Christoffel hanger aan onze motorsleutels, we hebben deze er nu afgehaald, KOM GOED THUIS staat erop, we hebben het volbracht.
Deze week onze motoren al laten wassen, de nummerplaten en de navigatie eraf gehaald, ze staan er spik en span bij.
Gert had deze week een Pool gemaakt om te raden hoeveel jouw voertuig zou opbrengen, de inzet was 10euro, wie het dichtste bij zijn veiling bedrag zit krijgt de pot. Tja wat zal mijn motor opbrengen, wat zal ik zeggen? 300 euro of 600 of 900 of misschien wel meer dan 1000euro, ik gok op 900 euro.
Vanmorgen in konvooi naar het stadion van Banjul.
Er stonden al potentiële kopers die rond de voertuigen liepen.
Er was een man die mij aansprak en nog herkende toen we in Banjul van de ferry af reden, hij was toen in uniform, nu wou hij n rondje rijden met mijn motor, ook op andere motoren had hij even gereden.
10.00uur de veiling gaat beginnen.
Wat n happening, op de trappen staan de potentiële kopers, dan een tafel van de Veiling medewerkers en van de Foundation en beneden stoelen waar wij als voertuig-eigenaren mochten zitten.
(Bij toeval treft Dirk nog een oud-klasgenoot.)
Er was afgesproken om de motoren niet achter elkaar te zetten maar tussen de auto's in.
De eerste auto was van Team Kalidoe, er werd flink geboden, ik weet de prijs niet meer maar dat kun je op de Antwerpen Banjul Challenge site terug vinden.
Toen de motor van Joop, ik hoorde dat de prijs wat tegen viel, maar deze ging ook naar een blijde eigenaar.
Toen een auto en daarna kwam May zijn motor, ook hier werd goed op geboden, tot de veilingmeester afsloeg.
Daarna weer n auto onder de hamer.
En toen mocht ik mijn motor met nummer 1913 voorrijden, we hadden allemaal een brief met gegevens in moeten vullen en dit werd door de veilingmeester voorgelezen, ik had geschreven dat de motor 7000km over de harde weg gereden had en niet door het Sahara zand, dat er nieuwe banden, nieuwe tandwielen en ketting op ligt en dat hij 100% in orde is, dat het geen Lady fish is maar een Lady Bike. (Gisteravond heb ik hier Lady fish gegeten)
Ze vroegen of de Lady ook te koop was, maar Jan riep van niet!!
Er werd goed geboden op mijn motor, de veilingmeester sloeg af op 860 euro.
Later bleek, de beste prijs van de 4 motoren.
Toen weer n auto en daarna kwam Jan zijn motor onder de hamer.

Het schijnt dat de kopers de voertuigen cash moeten afrekenen, ik heb nog een foto gemaakt van de bundeltjes geld, je hebt hier al een pak geld voor 50 euro.
Dan komt Gert naar mij gelopen, het blijkt dat ik het dichtste bij het veiling bedrag zit en dat ik de pot heb gewonnen, das mooi, daar zullen we er dan nog n keer eentje op moeten drinken.
Dirk ontmoet nog een oud-klasgenootje, das toevallig.

Vanavond bij de BBQ bij Pieter v Boxmeer (plaatsgenoot uit Zijtaart) hoorde ik, dat May, die eigenlijk de beste motor had, die motor eigenlijk te weinig opgebracht had!
Die geüniformeerde man bij de ferry, en die man die vandaag een proefritje maakte, was dezelfde man, een sergeant, volgens ooggetuigen mochten de andere niet meer bieden en de veiling meester sloeg snel af, hij is er met de beste motor vandoor gegaan. Het blijft corrupt tot op de veiling.

Als het goed is gaat 15% van de opbrengt naar de veiling en de rest gaat naar de goede doelen.

Niet alle voertuigen zijn geveild, die van de Opa's werd rechtstreeks geschonken aan Second Home en ook de auto van Guido en Brigitte de ambulance gaat naar het dorpje Torobah, die zij deze week daar nog af gaan geven.
Ook Cor schenkt zijn auto rechtstreeks aan de Helping Hands Foundation.

  • 26 Oktober 2016 - 13:34

    Miny Hesen:

    Het lijkt erop Wilma dat je er een hobby bij hebt gekregen het blijven mooie verhalen van jou zodat wij alles bijna kunnen voelen wat jullie meemaken Geweldig weer en de sfeer is daar hoop ik nog steeds prima het blijft spannend tot het laatste moment
    Bedankt weer en groetjes Miny

  • 26 Oktober 2016 - 15:45

    Anita Herijgers:

    Mooi verhaal weer, je kan super goed verslagen schrijven Wilma!!
    Je zal denk ook heel veel foto`s gemaakt hebben van deze reis
    en waarschijnlijk kom je niet uitverteld als jullie thuis zijn
    zoveel dat jullie gezien en meegemaakt hebben.

    Geniet er nog ff van

  • 26 Oktober 2016 - 21:32

    Thieu En Tonny Dortmans:

    Team ,
    Het doel waar het uiteindelijk overging is ook weer gehaald.

    Nog even en we zien jullie weer terug, we kijken met z,n alle weer naar jullie thuiskomst uit.
    Het gaat jullie goed tot je weer Hollandse grond onder je voeten hebt.
    Wilma ook bedankt voor je prachtige verslagen.
    Goede reis huiswaarts.
    Thieu en Tonny.

  • 27 Oktober 2016 - 09:49

    Wilma Hartman:

    Het blijft boeien tot jullie in het vliegtuig naar huis gaan, wat een sensatie die veiling
    En inderdaad corrupt dat ze zijn is wel duidelijk. Je ziet maar de hoger hand zijn het sterkst.
    Je bent daar wel de blonde dame, je bent een Lady die een motor heeft gereden, dat is niet niks. Dat is kei STOER.
    En z'n grote afstand wie zou die niet willen. Jan houd haar goed bij je.!!"
    Jullie missie is geslaagd. Applaus voor ieder.
    Wilma jullie krijgt het nog druk bij thuis komst om al de verhalen te vertellen.
    Ik luister graag daar naar.
    Geniet nog van de laatste dagen, het is verdiend. :)

  • 03 November 2016 - 21:51

    Maria Post:

    Hoi Wilma het is geweldig, je schrijft zoals je praat als ik lees hoor ik je gewoon.
    ben even weg geweest en kon geen mail lezen maar haal het nu weer in.
    we zullen het missen. En ja inderdaad kei stoer.
    Groeten en geniet er nog van.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Antwerpen Banjul Challenge 2016

Vertrek 1 oktober 2016 in Antwerpen met auto of motor. Aankomst 20 oktober in Banjul in Gambia. Terug reis met vliegtuig. Wij rijden als Team Kalidoe mee met de Antwerpen Banjul Challenge Wij zijn: Tonnie, Elles, May, Joop, Jan en Wilma

Actief sinds 04 Sept. 2016
Verslag gelezen: 9676
Totaal aantal bezoekers 64352

Voorgaande reizen:

04 September 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

23 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

21 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

21 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

20 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

11 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

11 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

10 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

09 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

08 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

07 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

07 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

01 Oktober 2016 - 28 Oktober 2016

Antwerpen Banjul Challenge 2016

Landen bezocht: