Dag 14 - Reisverslag uit Nouakchott, Mauritanië van Antwerpen Banjul Challenge 2016 - WaarBenJij.nu Dag 14 - Reisverslag uit Nouakchott, Mauritanië van Antwerpen Banjul Challenge 2016 - WaarBenJij.nu

Dag 14

Door: Wilma

Blijf op de hoogte en volg Antwerpen Banjul Challenge 2016

15 Oktober 2016 | Mauritanië, Nouakchott

Vandaag rustdag in Nouakchott, eerst een mooi verzorgt ontbijt voor de Opa's, VaDoc en wij.
Vader Jan van Team VaDoc is al 3x met een Challenge hier geweest en kent van de receptie een gids Ahmed, Jan had aan hem gevraagd of we met de taxi naar de visafslag in de haven kunnen. Volgens Afrikaanse begrippen niet het Brabants kwartiertje maar het Afrikaans uurtje kwam hij om 11.00uur met zijn vriend voorrijden.
Wat een stad, 800.000 inwoners, een drukte, en die auto's, ze rijden en daar is alles mee gezegd, geen buiten spiegels, verlichting uit de wagen, deuken, uitgedeukt, voorruit gescheurd, achterruit van landbouw folie, zie de foto's. Die auto op de foto rijdt nog!!
We wandelen over de vismarkt, wat n stank!!! Ze maken de vis schoon en gooien het afval, waar ze staan, weg, je loopt zo tussen de visgraat en de koppen.
Daarna wandelen we langs de zee. De vissers bootjes komen binnen.
Als we weer terug lopen over de markt zien we dat er een mand vis uit een container met ijs gehaald wordt, deze mand wordt weer op een kruiwagen gekieperd, de helft valt er langs op de vieze straat, ook deze vis wordt er weer op gegooid.
Als we weer op onze taxi wachten blijven we foto's maken, je kunt blijven knippen.
Als we weer terug zijn in Hotel Amira komt de captain van de Antwerpen Banjul Challenge Cor met zijn dochter Merel binnen, een dag eerder dan gepland, ze hebben problemen met de auto en ze willen hier naar de garage in Nouakchott. De rest van de groep is nog wel in het zand, en slapen vannacht aan het strand. Cor vertelde dat hij hoopt dat ze vanavond beter weer hebben dan gisteren, gisterenavond stond er een stevige wind, das jammer want het kan er zo mooi zijn.
Vader Jan stelt voor om n biertje en of n wijntje te drinken op de kamer, er is hier geen alcohol te koop, dus dan maar stiekem!!!
Ik ga proberen om van n paar dagen foto's onder mijn verhaaltjes te zetten.
We hebben contact met de vrouwen van de Opa's, en de vrouw van Tonnie en May, en de man van Annemieke met de kinderen, dat zij onderweg zijn naar Gambia.
Om 19.30uur gaan we eten.
Daarna nog buiten op het terras, stiekem alcohol drinken die verstopt zit in een appelsap pak, en mensen kijken, wat komt er langs, auto's zonder licht, mannen met blauwe kleden/gewaden.
Tuut tuut, het blijft in beweging.

Het zandteam is te volgen op Facebook van de Heren 4x4 en van Team Kalidoe.
We krijgen een bericht van de zandhazen dat het heel mooi is op het strand, bijna windstil en dat ze de verjaardag vieren van Elly met een tafeltje met wijn erop, in het water.

• 15 Oktober 2016 - 09:09

Francien:

Goedemorgen reizigers .

Vanmorgen heb ik hier in het regenachtige Nederland alle foto's met veel plezier zitten kijken , wat een tocht , mooie verslagen , wij volgen jullie op de voet .
    Op de topografische kaart te zien is het nog een klein stukje ,wat een stuk hebben jullie al afgelegd , wat een sterk team!!!!!!!
    Wij kijken nu al weer uit naar het volgende verslag.
    Veel plezier met allen .

Groetjes Henk en Francien.

• 15 Oktober 2016 - 13:05

Jeanne Van Vugt:

Hallo allemaal even wat achter met lezen
    maar wat leuk weer om te lezen en de foto,s zijn ook geweldig
    veel toi toi lieve groet Jeanne

• 15 Oktober 2016 - 14:11

Mari Thijssen:

Wederom mooie verhalen en mooie foto's. Bovendien begint de reis aardig op te schieten, jullie hebben al een klere-eind afgelegd.