Dag 10 - Reisverslag uit Laayoune Plage, Westelijke Sahara van Antwerpen Banjul Challenge 2016 - WaarBenJij.nu Dag 10 - Reisverslag uit Laayoune Plage, Westelijke Sahara van Antwerpen Banjul Challenge 2016 - WaarBenJij.nu

Dag 10

Door: Wilma

Blijf op de hoogte en volg Antwerpen Banjul Challenge 2016

12 Oktober 2016 | Westelijke Sahara, Laayoune Plage

Waar zal ik mee beginnen?
Eerst vanmorgen een heerlijk ontbijt met gekookt eitje. Daarna afscheid genomen van Liesbeth van Chez Amalia in Tafraoute, ik heb gezegd, tot ziens, want ik hoop hier nog eens terug te komen, wat een mooie overnachting Liesbeth had in het programma, "ik vertrek" mee kunnen doen en dan als uitkomst, dat het zeer geslaagd is.

Om 8.00uur zijn we vertrokken, Tafraoute ligt op 1000m , daarna zijn we door de bergen nog 2x naar de 1200m gereden met haarspeld bochten een prachtige motor weg.
Na Tiznit gingen we dalen en werd het landschap vlakker. Op een weg met stijlen weg-kanten reden de Opa's hun achterband in flarden.
Reserve band erop gelegd en 30km verder in Ifrane bij een zaak waar de autobanden op een stapel lagen een nieuwe band gekocht, een jongen nam de band mee en 15 min later lag die al weer op de vellig (of hoe heet dit)
Wij hebben ondertussen koffie gedronken en n broodje gegeten en toen werd al weer meteen het wiel verwisseld, dus geen tijd verspild.

Vanmorgen was het nog fris toen we weg reden, en ik had gedacht als we lager komen dat het dan heet zou worden maar dit viel mee, bij Tan-tan kwamen we aan de kust en hier kwam een stevige koele wind van zee.

Poe wat een weg, deze N1 vergeleken met de Highway 1 van San Francisco naar LA is alleen dat de zee aan de rechterkant ligt en dat je pal naast de zee rijdt met soms 100m boven zee, we hebben ergens gestopt waar Afrika net z'n steile kustwand heeft als bij Dover en ook ergens waar het lijkt of je van Domburg naar Westkapelle rijdt met de zee en het strand naast je.
Jan van Team VaDoc (die deze rit al voor de 3de keer rijdt) wist ergens een plek waar een gat in de kustwand zit, en waar het water onderdoor stroomt, ik hoop dat je dit kunt zien op de foto.
De zandduinen komen soms tot op de weg, er staat een bulldozer bij, prachtig om te rijden.

In Tan-tan wilde we tanken maar 5 pompen hadden geen benzine, 20km verder op gelukkig wel.

Bij Laayoune rijden we 4km van de weg naar camping Bedouin, mijn eerste km door het zand.
Er staan mooie huisjes/tenten. Jan zet de motor dicht bij de tent want er is geen elektrische tijd voor het apneu apparaat, Dirk heeft iets gemaakt op de motor waar de stroom vandaan komt.

30 min na ons komt het Zandkonvooi onder leiding van Cor aan.
Joop is kapot want ze hebben het laatste stuk nog Piste gereden op een dag van bijna 600km.

Joop heeft al 2 avonden het avondeten verzorgd, vandaag hebben de Heren 4x4 aangeboden om te koken, ze hebben onderweg de ingrediënten gekocht voor spaghetti, langs de auto wordt dit bereid.
Alle stoelen worden in een kring gezet, het wordt al donker als we gaan eten, complimenten voor de koks, het is heerlijk met yoghurt en stukjes verse perzik na.

Ik ga naar de tent dit schrijven, even later komen Dirk en Robbert van de Heren 4x4 hun matras ook bij ons in de tent leggen, Steven snurkt en wil in de auto slapen.

Daarna is het voor de diehards nog gezellig bij het kampvuur.

  • 12 Oktober 2016 - 06:59

    Zr Henrilena:

    Beste Wilma,
    Wat genieten wij allemaal van je reisverslag.Het ligt steeds gedrukt op de leestafel.
    Geniet er nog maar van.
    Groeten uit het retraitehuis
    henrilena

  • 12 Oktober 2016 - 07:40

    Miranda:

    Wat een avontuur zeg elke dag ,zo goed dat je na zo lange indrukwekkende dag toch steeds zo mooi verslag schrijft .mooi dat een ieder er zo van geniet om het te lezen.echt een super systeem deze site.geniet ervan en nog veilige mooie kilometers met veel kijkplezier .

  • 12 Oktober 2016 - 07:59

    Maria Van Hout:

    Hoi Wilma,
    Wat geweldig dat alles goed gaat,jullie zijn nu over de helft.
    Nog veel rijplezier met z'n allen!! Ik begin de dagen af te tellen.
    Nog acht dagen, dan hoop ik May en jullie allen weer te zien!
    groetjes Maria

  • 12 Oktober 2016 - 09:36

    Wilma Hartman:

    Hey reizigers
    Het blijft genieten daar, wat een geweldig mooi land waar jullie ook komen
    Het is zo afwisselend, bergen ,zee woestein, alles blijft fascinerend. En dan het klimaat,
    Wij krijgen hier steeds meer herfst, de bladeren beginnen te verkleuren, mist en daar is het
    Nog zomers. Ook voor Dirk gaat het super zoals we de verhalen lezen. Wat fijn z'n monteur
    Er bij, dit had je niet moeten missen.
    Wij hebben weer ons jaarlijks zussen weekend gehad en gesmult van de heerlijke soep,
    Van oom Bob. Het was echt klasse.
    We volgde daar jou verslag Wilma, dat willen we geen dag missen.
    Voor de resterende kilometers een veilige reis,
    We blijven jullie volgen via deze site.
    Groet, Wilma


  • 12 Oktober 2016 - 10:06

    Ine:

    Zoooo... jullie zijn al over de helft hoorde ik, wat een prestatie.
    Wilma toch een mannetje gevonden:) om even jouw motor over te nemen, kun jij rustig genieten van het uitzicht en airco met de radio op Omroep Brabant haha, ook een mooie ervaring, met het fototoestel in handbereik.
    Wachten weer af wat je morgen hierover weet te vertellen.
    Groetjes
    Harrie en Ine Habraken

  • 12 Oktober 2016 - 11:06

    Mari Thijssen:

    Toch handig als er een zoon met een technische knobbel meegaat op zo'n reis.

  • 12 Oktober 2016 - 11:32

    Jmj Van Vugt:

    Hallo allemaal
    geweldig om te lezen en dat jullie dat allemaal zo mee mogen maken.
    zit er in gedachte een beetje bij rond het kampvuur etc etc
    veel toi toi verder en weer bedankt voor je verslag
    lieve groet Jeanne

  • 12 Oktober 2016 - 13:27

    Hetty:

    Leuk om de rit met jullie mee te maken.. Vindt het stoer hoor van jullie..Have fun en tot lezens...

  • 12 Oktober 2016 - 16:11

    Miny:

    Wat weer een mooi verhaal Wilma we blijven allemaal genieten zoals ik lees
    Hou nog even vol allemaal het mooiste moet nog komen het eindpunt
    Gr Miny

  • 12 Oktober 2016 - 18:59

    Peter Van Der Steen:

    Hoi Wilma en alle andere reizigers.
    Met heel veel interresse volgen we jullie iedere dag.
    Het is iedere keer weer afwachten wat voor avontuur jullie
    weer hebben beleefd.
    Wilma onze complimenten voor het mooie verhaal wat je er
    telkens weer van maakt.
    Nog een fijne en veilige reis, en we kijken al uit naar het volgende verhaaltje.
    Gr . Peter-Anja v.d.Steen

  • 12 Oktober 2016 - 19:56

    Els V.d Berg:

    Hoi Wilma en reisgenoten.
    Vanmorgen gaan trimmen en trainen voor de krollenloop.
    Je wordt bij de club ook gevolgd.
    Na terugkomt horen we graag je verhalen nog eens een keer bij de koffie.
    (Met foto's)
    Geniet ervan.
    Groetjes van Els en je trimmaatjes van AAO

  • 12 Oktober 2016 - 21:37

    Riet Van Der Donk:

    Hoi Wilma
    Wat een gelukkig toeval is het geweest dat we jou tegenkwamen vlak voor jullie vertrek.
    We genieten iedere dag van jullie avontuur en van jouw gezellige schrijfstijl.
    We blijven jullie volgen
    Groeten van Frederiek en Riet voor jullie allemaal

  • 12 Oktober 2016 - 22:02

    Anita Herijgers:

    Top verslag weer, leuk om te lezen.
    Jullie maken heel wat mee onderweg en er is zo te lezen veel te zien.
    Geniet ervan en ik kijk alweer uit naar het volgende verslag..top!!

  • 12 Oktober 2016 - 22:10

    Jaap:

    Hoi Wilma,

    En Jan en Dirk en de rest natuurlijk, ik sluit me aan bij de vorige reacties. Boeiend om iedere dag je verhaal te lezen.
    Voortaan bij de reizen van de Butsmuts weten we wie er voortaan het verslag schrijft!
    Gelukkig ben je pas op de helft, kunnen we voorlopig nog dagelijks blijven genieten van jullie avontuur!

    Groet Jaap

  • 12 Oktober 2016 - 22:55

    Josee Van Boxmeer :

    Beste Wilma en de rest
    Wat een geweldige ervaring moet dit zijn.
    Henri en ik genieten elke dag van jullie verslag.
    Inmiddels zie ik ook dat de zusters uit het Retraitehuis meegenieten en meelezen.
    Goede reis verder en lekker genieten met zijn allen
    Warme groet uit Eerde
    Henri en Josee

  • 13 Oktober 2016 - 17:21

    De Broekskes Belgie:

    Wilma, fijn dat we jullie zo goed kunnen volgen, we genieten ervan, doe Jan en Dirk de groeten. Toi,toi, toi voor de hele groep. Groetjes uit Belgie.

  • 13 Oktober 2016 - 17:39

    Joke Van Zutphen:

    Hoi Allemaal. wij waren 3 dagen in Domburg ,dan weet ik wat je bedoeld .
    wat moet je veel onthouden zeg want al de plaats namen zijn niet net als in brabant, goed bezig allemaal.
    Cor en Joke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Antwerpen Banjul Challenge 2016

Vertrek 1 oktober 2016 in Antwerpen met auto of motor. Aankomst 20 oktober in Banjul in Gambia. Terug reis met vliegtuig. Wij rijden als Team Kalidoe mee met de Antwerpen Banjul Challenge Wij zijn: Tonnie, Elles, May, Joop, Jan en Wilma

Actief sinds 04 Sept. 2016
Verslag gelezen: 1303
Totaal aantal bezoekers 64325

Voorgaande reizen:

04 September 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

23 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

21 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

21 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

20 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

11 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

11 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

10 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

09 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

08 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

07 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

07 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

01 Oktober 2016 - 28 Oktober 2016

Antwerpen Banjul Challenge 2016

Landen bezocht: