Vandaag over 1 week. - Reisverslag uit Zijtaart, Nederland van Antwerpen Banjul Challenge 2016 - WaarBenJij.nu Vandaag over 1 week. - Reisverslag uit Zijtaart, Nederland van Antwerpen Banjul Challenge 2016 - WaarBenJij.nu

Vandaag over 1 week.

Door: Wilma

Blijf op de hoogte en volg Antwerpen Banjul Challenge 2016

24 September 2016 | Nederland, Zijtaart

Vandaag over 1 week zijn we vertrokken, ik heb er zin in.
Afgelopen week ’n paar keer met de motor naar het werk gereden, het was heerlijk motorweer, ik zou zo door willen rijden naar Antwerpen, naar de start. Hopen dat we volgende week ook zo’n prachtig motorweer hebben als vandaag, vandaag was het 23 tot 26 graden.

Volgende week zaterdag 1 oktober vertrekken we s’morgens om 7.00uur bij Eethuis de Reiger in Zijtaart. Joop en Tonnie weten uit ervaring dat er mensen komen om ons uit te zwaaien en daarom zorgt Joop voor koffie s’morgens vanaf 6.45uur.
Er zijn al enkele motorrijders die gezegd hebben dat ze ons naar Antwerpen willen begeleiden.
Wil jij ook mee rijden, zorg dan dat je op tijd in Zijtaart bent.
Voor de vroege vogels, tot dan!

Afgelopen donderdag een super druk Uitzwaaifeest gehad bij Eethuis de Reiger.
We hadden de voertuigen van Team Kalidoe, 1 auto en 4 motoren en de auto van Team Zijtaart on Tour op het pleintje geparkeerd, er was veel bekijks.
Kliknieuws heeft foto’s gemaakt en een interviewtje.
Tonnie heette iedereen welkom en Jos Laurenssen voorzitter van Stichting Second Home deed een mooi woordje, hij vertelde dat er van de 15 startnummers die met de Antwerpen Banjul Challenge mee rijden hiervan 9 geschonken worden aan Stichting Second Home. Hij zei ook dat er veel energie en geld in gestoken is, om deze voertuigen naar Gambia te krijgen. En hij bedankte ons voor de inzet hiervoor.
Bedankt allemaal voor de grote opkomst.


Zie foto’s.

Wat hebben we deze week allemaal nog meer gedaan:
-Preventief bij de huisarts een Antibiotica kuur gehaald, voor b.v. longontsteking, blaasontsteking, oog of oor ontsteking en bij ernstige diarree met koorts. (hopen het niet nodig te hebben).
- Marokkaans geld gehaald, zodat we in Marokko niet hoeven te wisselen, van de andere landen was er geen geld beschikbaar omdat de koersen te veel wisselde.
-In- en uitvoer lijst van de voertuigen ingevuld met vertaling in het Arabisch.
-Op visite geweest bij Moeder Dortmans, Oma is 98 jaar en woont in Verpleeghuis de Watersteeg. Moeder tot ziens.
-Op het tennispark heeft de verzameling 2 emmers tennisballen op geleverd, nu kijken of het allemaal in de auto kan en we de kinderen onderweg kunnen verrassen.
-Van een collega een doos met verband middelen, incontinentie materialen, steunkousen, handschoenen enz. gekregen, hopelijk kunnen we dit op de juiste plek afgeven.
-De koffers zijn bijna gepakt, ik heb kleding laten insealen zodat het minder ruimte in beslag neemt.
-Vandaag wordt de auto van Team Kalidoe geladen!! Kijken of alles mee kan. Eten voor ná Marokko, want dan wil Joop zelf koken om niet het risico te lopen om ziek te worden. Ieder mag een handbagage koffertje vullen met kleding, meer kan er niet in de auto, er moet nog gereedschap mee en onderdelen voor de voertuigen.
-Morgen de auto pak klaar maken van Dirk en Bob, Team Zijtaart on Tour.
-Nu dit verhaal plaatsen met de “nieuwe laptop” die ik van Hendri gekregen heb.

Nog iets bijzonders:
De schoonouders van mijn buurmeisje Mieke hebben voor een weduwvrouw in Banjul een klein huisje laten bouwen en voor dit gezien hebben Piet en Anny Rooyakkers gezorgd dat de kinderen naar school konden gaan. Piet en Anny zijn helaas allebei veel te vroeg overleden, maar nu ga ik proberen deze weduwvrouw te zoeken. Deze vrouw heeft geen adres maar via Mieke heb ik een beschrijving gekregen waar ik deze vrouw kan vinden. In een fruitkraampje naast het Senegambia Beach Hotel. En laten wij nu daar de laatste week net logeren.
Wordt vervolgd.

  • 24 September 2016 - 17:20

    Marien Janssen:

    Heel veel suc6 .
    Ik zie dat jullie de witte alpjes rijklaar hebben gekregen.
    Ik ga het volgen.


  • 24 September 2016 - 22:59

    Ine Habraken:

    Na het lezen van jullie verhalen wordt het echt wel echt.
    Goede voorbereidingen is het halve werk, heel veel succes met de laatste loodjes.
    Harrie rijdt zaterdagmorgen met jullie mee naar Antwerpen, ik ben volop bezig vrij te vragen dan kan ik ook mee.....

  • 27 September 2016 - 21:35

    Anita Herijgers:

    Eindelijk is het dan bijna zover, nog 1 weekje te gaan.
    Spannend, jullie gaan een echt avontuur tegemoet .
    Ik ga jullie zeker volgen
    Heel veel succes, goede reis .

  • 30 September 2016 - 08:59

    John & Adriënne Bekkers:

    Nog 1 nachtje slapen !?
    Wij wensen jullie allemaal een hele goede reis!
    We gaan jullie volgen.

    Groetjes,
    John & Adriënne Bekkers

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Antwerpen Banjul Challenge 2016

Vertrek 1 oktober 2016 in Antwerpen met auto of motor. Aankomst 20 oktober in Banjul in Gambia. Terug reis met vliegtuig. Wij rijden als Team Kalidoe mee met de Antwerpen Banjul Challenge Wij zijn: Tonnie, Elles, May, Joop, Jan en Wilma

Actief sinds 04 Sept. 2016
Verslag gelezen: 417
Totaal aantal bezoekers 64351

Voorgaande reizen:

04 September 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

23 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

21 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

21 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

20 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

11 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

11 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

10 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

09 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

08 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

07 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

07 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

01 Oktober 2016 - 28 Oktober 2016

Antwerpen Banjul Challenge 2016

Landen bezocht: