Vandaag over 2 weken. - Reisverslag uit Zijtaart, Nederland van Antwerpen Banjul Challenge 2016 - WaarBenJij.nu Vandaag over 2 weken. - Reisverslag uit Zijtaart, Nederland van Antwerpen Banjul Challenge 2016 - WaarBenJij.nu

Vandaag over 2 weken.

Door: Wilma

Blijf op de hoogte en volg Antwerpen Banjul Challenge 2016

17 September 2016 | Nederland, Zijtaart

Vandaag over 2 weken, zaterdag 1 oktober vertrekken we om 10uur vanuit Antwerpen, voor onze Antwerpen Banjul Challenge.
Ja het komt dichterbij, en ik vind het ook steeds spannender worden!

Het “to do” lijstje:
- hotels die we voor onderweg kunnen boeken, zijn geboekt. Ook de eerste overnachting op zaterdagavond in Bordeaux, ja de eerste dag wordt wat kilometers betreft de heftigste. Eerst naar Antwerpen, dit is 125km, we moeten daar om 9.00uur zijn voor nog de laatste Briefing, om 10.00uur precies, komt er politie begeleiding die ons vanaf de start bij de Waalse Kaai 40, bij Restaurant ’t Soetbrood, begeleid naar de snelweg. Dan is het nog 900km naar Bordeaux. Dit moeten we halen, al is het avond of middernacht. De volgende dag zijn het weer 800km maar dan vertrekken we vroeger dan 10.00uur in de ochtend.
-Terug ticket van Bob is omgeboekt naar Tiny
-Bob mag het Malaria gebied niet in, daarom rijden we naar het zuidelijkste vliegveld van Marokko Agadir, hier landt Tiny Arts op zaterdag 8 oktober, we zouden op zondag een rustdag in het programma hebben, nu moeten we om naar Agadir te rijden een stukje omrijden, dit is geen straf want dan rijden we door het mooie Atlas gebergte. Op zaterdag avond hebben we voor 5 personen een appartement geboekt in Agadir, s’avonds kunnen we samen uit eten en onze 1 ste week ervaringen uitwisselen. Op zondag ochtend 9 oktober brengen we Bob naar het vliegveld in Agadir. Wij rijden die dag weer verder naar het zuiden.

-Bij de AH in Erp staat deze maand nog de emballage box voor Stichting Second Home, heb je nog lege flessen? En je moet nog je boodschappen doen? Lever ze dan in voor het Goede Doel. Dank je wel namens de kinderen van Second Home.

-Ik zou graag tennisballen mee willen nemen voor de kinderen onderweg. Ik heb gehoord dat de kinderen onderweg vragen naar “pen” en “bal”. Een voetbal neemt te veel ruimte in beslag in de auto, het zouden nog opblaasbare voetballen kunnen zijn, maar ik heb gekozen voor tennisballen. Bij het tennispaviljoen heb ik een doos neer gezet, met de tekst “gevraagd Tennisballen voor Gambia”, in 1 week had ik een emmer vol. Bedankt, ik hoop de kinderen onderweg hier blij mee te maken.
-Ook had ik in de vorige email gevraagd naar mobiele telefoontjes en ook die komen nu binnen, deze schijnen handig te zijn bij onderhandelings situaties, b.v. bij de grensovergangen!! Ik ben benieuwd!!

-De motoren zijn wat onderhoud betreft klaar, deze week heeft May nog voor alle motoren een beschermplaat onder de motoren gemaakt, dit om de motor te beschermen tegen steenslag.
-Vorige week hadden we van Motorclub Straal Open uit Zijtaart een motorrit, deze rit ging langs het Bedevaartsoord Kevelaar in Duitsland bij Kleve, we hebben er een kaarsje aangestoken op de goede afloop van onze reis naar Gambia.
-Elles is goed in het contacten leggen met de media, zo hebben we al in de krant gestaan in het Brabants Dagblad van 7 sept, in de Erpse krant en in het Zijtaarts Belang.

  • 18 September 2016 - 17:26

    Miranda:

    Hoi allemaal, t komt idd nu allemaal voor jullie allen heel dichtbij, spannend!!!!!! Wij wensen jullie een voorspoedige vooral mooie reis toe.

  • 18 September 2016 - 18:00

    Frank:

    Wilma en andere reisgenoten,

    Wat een mooi avontuur en mooie ambitie streven jullie na. Ik wil jullie allemaal veel plezier en een veilige reis toewensen. Ik wacht op jullie mooie verhalen en ervaringen.

    Nogmaals goede reis!

    Frankie

  • 21 September 2016 - 23:02

    Miny Hesen:

    Hallo Wilma en het hele team
    Wat knap van jullie wat staat er veel te gebeuren en wat is er al veel gedaan voor jullie grote avontuur
    Ik hoop veel spannende verhalen te horen als er nog tijd voor is en ik ga jullie zeker volgen
    Heel veel succes met alles en ik hoop dat jullie droom uit mag komen
    Goede reis en probeer allemaal weer heelhuids thuis te komen heel veel sterke en ook zeker veel plezier samen

    Groetjes Miny



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Antwerpen Banjul Challenge 2016

Vertrek 1 oktober 2016 in Antwerpen met auto of motor. Aankomst 20 oktober in Banjul in Gambia. Terug reis met vliegtuig. Wij rijden als Team Kalidoe mee met de Antwerpen Banjul Challenge Wij zijn: Tonnie, Elles, May, Joop, Jan en Wilma

Actief sinds 04 Sept. 2016
Verslag gelezen: 305
Totaal aantal bezoekers 64348

Voorgaande reizen:

04 September 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

23 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

21 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

21 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

20 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

11 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

11 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

10 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

09 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

08 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

07 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

07 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

01 Oktober 2016 - 28 Oktober 2016

Antwerpen Banjul Challenge 2016

Landen bezocht: