Slapen in het tentje! - Reisverslag uit Zijtaart, Nederland van Antwerpen Banjul Challenge 2016 - WaarBenJij.nu Slapen in het tentje! - Reisverslag uit Zijtaart, Nederland van Antwerpen Banjul Challenge 2016 - WaarBenJij.nu

Slapen in het tentje!

Door: Wilma

Blijf op de hoogte en volg Antwerpen Banjul Challenge 2016

23 Augustus 2016 | Nederland, Zijtaart

Coleman heeft tentjes, luchtbedden, slaapzakken, kooktoestel en hoofdlampjes gesponsord, Tonnie heeft ze bedankt, maar bij deze nog ‘n keer.

Tijdens onze reis is de planning dat we 3x geen overnachtings mogelijkheid hebben en dat we dus in een tent moeten slapen. Als voorbereiding hierop, heb ik vorige week in het tentje, achter het huis geslapen.
Helemaal perfect, luchtbed goed, slaapzak lekker warm, omdat ik niet mijn eigen hoofdkussen mee kan nemen had ik bedacht om mijn trui in een kleine sloop te doen en dit uit geprobeerd.
Ik heb goed geslapen tot ik om 7.00uur gewekt werd door de sproei-installatie die aan ging in de tuin!

Jan heeft het afgelopen weekend ook in het tentje geslapen maar had een andere ervaring:
- Hoofdkussen te hard
- Luchtbed te hard en te smal
- Slaapzak te heet en te strak
- Te licht, de buitenlamp was aan
- Geen apneu apparaat
Het was 3.00uur en Jan had nog niet geslapen. Jan heeft een apneu apparaat omdat hij veel snurkt en daarbij zijn adem inhoud, met als gevolg dat hij te weinig zuurstof heeft opgenomen en daardoor s’morgens moe is.
Dirk maakt op de motor nog een aansluiting waar een omvormer op aangesloten kan worden dus dat wordt wel opgelost. Een omvormer van, accu naar 12Volt voor het apneu apparaat.

May heeft ook al ‘n nachtje in de tuin geslapen. May had weer een andere ervaring:
Bij elk zuchtje wind vielen er appels op zijn tentje!
Ook kwam steeds iemand aan zijn tentje rommelen, een knarsend geluid, wat zal ‘t zijn? Een paar dagen later zag May een pad door de tuin springen, zou dit het geweest zijn?

• 23 Augustus 2016 - 21:24

Theo G:

Jan is motorhotels gewend. Dat is toch weer een slag luxer. Effe doorbijten, Jan. Het hoort allemaal bij de mooie reis die jullie gaan maken! Enne voor her apneu apparaat een aggregaat op een aanhanger. Moet kunnen. Een aggregaat willen ze in Afrika wel hebben !