Dag 17 maandag - Reisverslag uit Dakar, Senegal van Antwerpen Banjul Challenge 2016 - WaarBenJij.nu Dag 17 maandag - Reisverslag uit Dakar, Senegal van Antwerpen Banjul Challenge 2016 - WaarBenJij.nu

Dag 17 maandag

Door: Wilma

Blijf op de hoogte en volg Antwerpen Banjul Challenge 2016

18 Oktober 2016 | Senegal, Dakar

Vandaag van Saint Louis naar Dakar 250 km.
Vanmorgen stond het ontbijt weer klaar in Hotel Dior, nu zien we bij daglicht pas goed hoe mooi het er hier uit ziet, hotel met zwembad aan het strand, maar buiten op straat is het de grootste bende die ik deze reis gezien heb.
We ontbijten buiten, maar de vliegen die erop af komen! En ze zijn nog sloom ook! Ze blijven zitten als je ze weg jaagt. Als we daarna wegrijden snappen we waarom er zoveel vliegen zaten! De vissers boten liggen achter het hotel, wat een zooi en een vuilnisbelt, ze wonen er in hutjes en de was hangt buiten.
Gisteravond zijn we over n ijzeren brug Saint Louis binnen gereden nu rijden we er met daglicht weer uit.
Gisteren is die Bendeleider mee gereden zodat we alle checkpoints door konden rijden, nu staat ie weer, op n rotonde, hij houdt Cor weer aan en nu gaat zijn hulpje mee bij Cor in de auto, heel de rit naar Dakar. Hij maakt foto's van het konvooi, ik maak foto's van hem!!
Op de landkaart van Senegal ligt er één weg naar Dakar, een goede nieuwe bitumen weg, we rijden door dorpjes waar de handel langs deze weg ligt, er is vanalles tekoop, banden, kleding, fruit, manden, geiten enz. Mensen zitten onder een grote boom en ook wordt de natuur groener. Jongens hangen rond op n brommer.
Onderweg wordt de kleding van de dames kleuriger, mooie Afrikaanse jurken met hoofdversiering. Ook wordt er veel gedragen op het hoofd, ook kinderen kunnen het al. De taxibussen zitten vol, mensen hangen aan de achterportier of zitten er boven op.
Onderweg weet Cor een adres waar we kip en friet kunnen eten, niet iedereen durft het aan om hier te eten, maar als het gebakken wordt hoop ik dat de bacteriën dood zijn!!
Er zaten ook gebakken uitjes bij en de Belgische Tonny omschreef het als volgt: dit zijn nu gebakken uitjes hoe dat gebakken uitjes horen te smaken, zo goed. (Hoor je het de belg al zeggen?)
Dan wordt het heet, ja erg heet, ik hoor zeggen 44 graden, Joop en May stoppen en trekken hun motorjas uit. Jan knipt n v-hals in z,n T-shirt.
Net voor Dakar zijn ze een grote nieuwe moskee aan het bouwen, zie foto.
De laatste kilometers gaan we van de harde weg af, we moeten over een heeeeel zanderig pad, ze rijden mij allemaal (op 2 na) voorbij want hier heb ik geen snelheid. Ik ben te voorzichtig en durf niet té hard te rijden in het zand, verbeeld eens dat ik val! Ik wil de eindstreep halen, we zijn er bijna.
We komen bij Hotel Lac Rose.
Na het welkomstdrankje gaat iedereen zwemmen en wordt er bier besteld, Dirk geeft ook nog een rondje want hij heeft bij de grensovergang naar Mauritanië niet die 120 euro betaalt, en dat was wel n rondje waard.
Na het 3 gangen diner was het nog gezellig aan de rand van het zwembad.
Ik ga in n strandstoel onder n rieten parasol dit schrijven en dan vallen er n paar regendruppels.

  • 18 Oktober 2016 - 11:32

    Joke Van Zutphen:

    zo dat klinkt beter dan die andere dag. tja die Dirk goed hoor !! proost weer een dag verder !!

  • 18 Oktober 2016 - 14:31

    Riet:

    Kip met rijst of friet is vrijwel het meest veilige dat je zo kunt eten. Pas op met bladsla en dergelijke verse producten
    Groet
    Riet

  • 18 Oktober 2016 - 20:15

    Anita Herijgers:

    Wow wat een hitte bij jullie , (hier vandaag wat regen wat eigenlijk ook wel nodig is )
    En frietjes, dat moet toch heerlijk zijn geweest.

    Wilma petje af, om elke dag een verslag te schrijven van jullie avontuur, vind het leuk om ze te lezen.
    Goede reis verder.

  • 18 Oktober 2016 - 20:54

    Jaap:

    Weer indrukwekkende verhalen Wilma! Zo maak je nog eens iets wat mee. Goed dat jullie met ervaren mensen onderweg zijn, met alleen de nutsmuts kwam je niet ver denk ik!
    Tiny stapt morgen in het vliegtuig, ik hoop dat hij er samen met jullie nog een mooie week van kan maken, Tiny succes daar in Afrika, goede vlucht.

  • 18 Oktober 2016 - 21:40

    Harrie En Ine:

    Gelukkig jullie zijn door Mauritanië geloodst.
    Tiny jij hoort morgen de avontuurlijke verhalen uit de eerste hand.

  • 18 Oktober 2016 - 21:45

    Harrie En Ine:

    Vorige bericht ging te snel weg maar wij wilde jullie nog veilige laatste kilometers toewensen.
    Harrie en Ine

  • 18 Oktober 2016 - 22:10

    Phil:

    Halo Wilma
    Bedankt vorde mooie verslagen.
    Wij genieten er elke dag van en kunnen wel bedenken wat voor en gevarieerde reis jullie beleven.
    Allemaal nog fijne dagen

  • 18 Oktober 2016 - 22:47

    Anita, Jan Willem, Bob En Julia:

    Wilma, wat heb je het toch allemaal prachtig verwoord! Ik ben er net eens even voor gaan zitten, ik liep een beetje achter met lezen. En dan die prachtige foto's erbij! We krijgen een goed beeld van jullie reis, prachtig maar zeker ook spannende momenten af en toe.......Nu nog de laatste loodjes en dan lekker uitrusten en genieten in Gambia. Veel plezier en de groetjes aan iedereen van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Antwerpen Banjul Challenge 2016

Vertrek 1 oktober 2016 in Antwerpen met auto of motor. Aankomst 20 oktober in Banjul in Gambia. Terug reis met vliegtuig. Wij rijden als Team Kalidoe mee met de Antwerpen Banjul Challenge Wij zijn: Tonnie, Elles, May, Joop, Jan en Wilma

Actief sinds 04 Sept. 2016
Verslag gelezen: 644
Totaal aantal bezoekers 64311

Voorgaande reizen:

04 September 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

23 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

21 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

21 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

20 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

11 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

11 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

10 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

09 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

08 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

07 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

07 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

01 Oktober 2016 - 28 Oktober 2016

Antwerpen Banjul Challenge 2016

Landen bezocht: