Dag 12 - Reisverslag uit Nouâdhibou, Mauritanië van Antwerpen Banjul Challenge 2016 - WaarBenJij.nu Dag 12 - Reisverslag uit Nouâdhibou, Mauritanië van Antwerpen Banjul Challenge 2016 - WaarBenJij.nu

Dag 12

Door: Wilma

Blijf op de hoogte en volg Antwerpen Banjul Challenge 2016

13 Oktober 2016 | Mauritanië, Nouâdhibou

Vandaag van Barbas naar Nouadibou.
Vanmorgen hoefden we de wekker niet de zetten, gisteren hebben we 250km gereden die eigenlijk op deze ochtend gepland stond. Guido en Brigitte van Team Toroba waren er om 9.30uur voor het ontbijt, omelet met tomaat, gekookte melk met nescafe erin en jus d' orange.

Om 10.30uur is de Briefing, Cor vraagt aan elk team hoe het gaat, daarna legt Cor uit hoe de gang van zake is bij de grensovergang met Mauritanië.

Allemaal nog tanken (ook de jerrycans vol) voor de deur van het hotel, het is 70km, n uurtje rijden naar de grens.
We rijden er om 15.30uur pas weer weg !!!!
Cor had met de Briefing gezegd, vanaf nu de Europese gewoontes vergeten en de Afrikaanse mentaliteit over nemen, en rustig blijven, het is je paspoort afgeven, een stempel erin, daarna 100m verder de controle van die stempel, weer iets verder in een zeecontainer invoer bewijs van het voertuig wat we in Tanger gekregen hebben nu weer voor uitvoer Marokko af laten stempelen, bij het volgende gebouwtje weer de controle over die stempel.
Dan rijden we door een stukje niemandsland, geen harde weg maar zand en rotsen, onder begeleiding van een gids, ze zeggen dat het n mijnen veld is. De autowrakken die volgens Cor er in maart nog lagen zijn nu opgeruimd. De witte wagens van de UN staan vanaf een berg alles te controleren.
Bij de grens met Mauritanië weer in de rij voor een stempel in het paspoort 200m verder de controle ervan en dan weer iets verder de aanvraag voor een Visum 120euro pp, bij de grensovergang bij de douane moeten ze dit bewijs weer zien. Bij een van de hokjes gaan n paar mannen zich wassen, hoofd, oren neus, mond spoelen, armen en voeten, dan komt er n kleedje tevoorschijn, om de beurt doen ze hun gebed.
Om 15.30uur rijden we nog n uurtje naar Nouadibou, een prachtige plek aan zee op een pier, de rotsen zijn er grillig door de wind gevormd.
We overnachten in ruime eenvoudige huisjes. Douch, wc, bed en n zitje. We wandelen even naar de zee, het is mooi met die uitgesleten rotsen.
Om 19.00uur is de gegrilde vis met friet en rauwkost klaar.
Daarna heeft Guido nog geprobeerd om de Mauritanië kaart in de Garmin te krijgen maar dit is niet gelukt.
Deze overnachting kost 30euro pp met diner en ontbijt, de 3 Belgen betalen 10 euro voor het eten en moeten nog ergens buiten slapen!! we nodigen de 3 Belgen uit dat ze illegaal bij ons in het huisje kunnen slapen.
Ik schrijf dit nog even en de andere zitten nog buiten onder de waranda.

  • 14 Oktober 2016 - 17:58

    Annie Thijssen:

    Wat een helder en duidelijk verslag. Petje af, Wilma ,dat je het iedere dag, weer opnieuw voor elkaar krijgt.
    Jullie komen met deze reis van de ene naar de andere verbazing. Jaloers makend, maar ja , ik kan ook geen motor rijden. Een goeie voortgang van jullie geweldige avontuur.

  • 14 Oktober 2016 - 18:19

    Diny Swinkels:

    Hallo Jan en Wilma
    Wat een prachtige reis , en die verhalen !!
    Knap hoor .
    Een hele fijne reis verder, en geniet er van .

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Antwerpen Banjul Challenge 2016

Vertrek 1 oktober 2016 in Antwerpen met auto of motor. Aankomst 20 oktober in Banjul in Gambia. Terug reis met vliegtuig. Wij rijden als Team Kalidoe mee met de Antwerpen Banjul Challenge Wij zijn: Tonnie, Elles, May, Joop, Jan en Wilma

Actief sinds 04 Sept. 2016
Verslag gelezen: 1352
Totaal aantal bezoekers 64309

Voorgaande reizen:

04 September 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

23 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

21 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

21 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

20 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

11 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

11 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

10 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

09 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

08 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

07 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

07 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

01 Oktober 2016 - 28 Oktober 2016

Antwerpen Banjul Challenge 2016

Landen bezocht: