Dag 8 - Reisverslag uit Tafraout, Marokko van Antwerpen Banjul Challenge 2016 - WaarBenJij.nu Dag 8 - Reisverslag uit Tafraout, Marokko van Antwerpen Banjul Challenge 2016 - WaarBenJij.nu

Dag 8

Door: Wilma

Blijf op de hoogte en volg Antwerpen Banjul Challenge 2016

08 Oktober 2016 | Marokko, Tafraout

Vandaag de route van Taliouine naar Tafraoute, 200km.
Vanmorgen ontbijtje met croissants en stokbrood met jam en nosnos koffie, dit is café latte.
Na de olie controle van de motoren en ketting smeren, zijn we pas om 9.30uur weggereden omdat de reistijd vandaag maar 3uur zou zijn.
Weer een prachtige route door de bergen op een hoogte tussen de 1200 en 2000 meter.
Dan in een keer is de weg, weg.
De brug over een droog staande rivier is ingestort, 1x gaan we met z'n allen nog door de leegstaande rivier, maar de volgende keer lukt dit niet meer voor de auto's. Samen met de wegwerkers bekijken we de landkaart, de auto's van de Opa's en VaDoc kunnen er niet door, de motoren wel. Het is nog 20km op deze weg, de auto's moeten 100km om rijden. Wij besluiten om door deze rivierbedding te rijden en we zouden elkaar weer treffen in Anzour.
Maar het is niet 1x de rivier bedding oversteken maar 6x , dus Jan 12x. Dit is werken, elke keer de route over de stenen eerst verkennen en dan 2x rijden en ik soms met de motor meelopen, verbeeld eens dat de motor omvalt, er is geen monteur en geen gereedschap bij de hand, en omdraaien, tja, misschien is dit wel de laatste brug die ingestort is!!! Het is een bijzonder mooie omgeving maar geen dorp te bekennen om te lunchen, we hebben drinken en n paar koekjes bij!! Toch lopen er mensen langs de weg, ik zie geen huizen.
Als we uiteindelijk bij Anzour aankomen is dit maar een armoedig dorpje met 1 coca cola plaat boven de deur. Wij rijden naar de volgende gelegenheid 30km verder, we sms sen de Opa's, uiteindelijk zijn we om 16.30uur in Tafraoute. 10min later komen de auto's, zij hebben 100km om gereden en ook zij moesten door een rivier met méér water dan wij. Zie het filmpje op Facebook bij de Opa's on Tour -pagina.
De eigenaresse van Auberge Kasbah Chez Amaliya in Tafraoute de Nederlandse Liesbeth vertelde dat er 2 dagen geleden heel veel regen is gevallen en dat de weg, op veel plaatsen weg is. Daarom lagen er soms ook veel stenen op de weg door het stromende water van de bergen door de hevige regenval.

Chez Amaliya ligt op 1000 meter en dat voel je, het is hier warmer dan in de bergen. Daarom eerst een duik in het zwembad. Liesbeth heeft een tapvergunning en mag bier verkopen daarom voor de liefhebbers een biertje. Ik een verse jus d orange.
Van de andere op de zand-route van Zagora naar Foum Zguid hebben we vandaag niets gehoord.

  • 09 Oktober 2016 - 00:02

    John & Adriënne Bekkers:

    Wederom een mooi verhaal!
    We kijken elke dag uit naar een nieuw verslag.
    Het blijft genieten zo te horen, van alle verwachte, maar ook de onverwachte dingen.
    Ga zo door; mooi dat we jullie zo kunnen volgen.

    Groetjes,
    John & Adriënne

  • 09 Oktober 2016 - 08:49

    Maria Van Hout:

    Het is en blijft één groot avontuur, geweldig en fijn dat alle motoren het goed blijven doen.
    Een vraag, hoe zijn de nachten,is het warm en kunnen jullie goed slapen?
    Blijf genieten!! Groetjes Maria

  • 09 Oktober 2016 - 08:56

    Tonny Vd Tillart:

    Het is heel leuk om jullie verslagen te lezen van deze bijzondere reis.
    Blijf genieten maar dat zal wel lukken denk ik zo.
    Groetjes Harrie en Tonny

  • 09 Oktober 2016 - 11:34

    Jmj Van Vugt:

    Hallo allemaal
    geweldig iedere keer weer een verassing waar jullie voor komen te staan, en ook weer opgelost.
    Alles is weer goed gekomen en dan nog eindigen met een duik in het zwembad mooier kan toch niet,
    en dat zo ver van huis af in een geheel andere cultuur schitterend.
    Geniet ze lekker and enjoy life
    lieve groet Jeanne

  • 09 Oktober 2016 - 13:50

    Jaap:

    Weer een mooi verhaal van Wilma, alle herinneringen aan vorig jaar Marokko komen weer boven. Bruggen kapot en met de motor door het water, Tafraoute overnachten bij Liesbeth, het is net of we er weer bij zijn!
    Zeg maar gerust dat ik jaloers op jullie ben, maar ik blijf genieten van de dagelijkse reisverslagen, helemaal top Wilma!
    groet Jaap

  • 09 Oktober 2016 - 17:05

    Christ En Mientje:

    Hallo allemaal,

    Als we de verhalen lezen lijkt het af en toe of je het zelf beleefd, geweldig wat een avontuur.
    We blijven jullie met grote interesse volgen, zijn nu al benieuwd naar het volgende verslag.
    Nog een voorspoedige reis.
    Groeten Christ en Mientje.

  • 09 Oktober 2016 - 19:46

    Clasien Van Der Wens:

    Hoi hoi wat leuk om al jullie verhalen te lezen of je er zelf bij bent idd.
    Jammer van Dirk zijn auto toch fijn dat hij mee verder kan gaan.
    Overal hebben jullie oplossingen voor en je weet nooit waar je weer voor komt te staan.
    Ik volg de avonturen leuk om te lezen.
    groetjes Clasien

  • 09 Oktober 2016 - 20:29

    Anita Herijgers:

    Elke keer kijk ik uit naar jullie verslag, vind het leuk om ze te lezen en wat een verhaal weer vandaag..
    Ik heb ook het filmpje op de Opa's on Tour -pagina bekeken en ook de foto`s.. Schitterend hoor!!
    Nog een goede reis verder en uitkijken hè.

    Anita

  • 10 Oktober 2016 - 15:51

    Maria Post:

    Helemaal geweldig om jullie zo te volgen, in al die avonturen en hoe. We genieten van elk verslag knap hoor en ga zo door. Groeten Maria.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Antwerpen Banjul Challenge 2016

Vertrek 1 oktober 2016 in Antwerpen met auto of motor. Aankomst 20 oktober in Banjul in Gambia. Terug reis met vliegtuig. Wij rijden als Team Kalidoe mee met de Antwerpen Banjul Challenge Wij zijn: Tonnie, Elles, May, Joop, Jan en Wilma

Actief sinds 04 Sept. 2016
Verslag gelezen: 507
Totaal aantal bezoekers 64343

Voorgaande reizen:

04 September 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

23 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

21 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

21 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

20 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

11 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

11 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

10 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

09 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

08 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

07 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

07 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

01 Oktober 2016 - 28 Oktober 2016

Antwerpen Banjul Challenge 2016

Landen bezocht: