Dag 5 - Reisverslag uit Merzouga, Marokko van Antwerpen Banjul Challenge 2016 - WaarBenJij.nu Dag 5 - Reisverslag uit Merzouga, Marokko van Antwerpen Banjul Challenge 2016 - WaarBenJij.nu

Dag 5

Door: Wilma

Blijf op de hoogte en volg Antwerpen Banjul Challenge 2016

05 Oktober 2016 | Marokko, Merzouga

Vandaag van Fez naar de Merzouga zandduinen, 450km.
In Fez hadden we prachtige bungalows. Na het continental breakfast zijn we vanmorgen om 8.15uur weg gereden. De groep auto's zijn eerder vertrokken omdat die vandaag nog een piste gingen rijden, Dirk is ingestapt bij de Heren 4x4 Robert en Steven.
Wij van Team Kalidoe zijn samen met de Opa's op pad.

De temp is hier erg afwisselend, gisteren wat ik de Pyreneeën was het Rif gebergte, daar boven in de bergen reden we in de mist en was het koel, in Fez was het ergens 38 graden.
Vanmorgen was het, denk ik 20 gr. en vanmiddag ook weer warm als je stil staat als we rijden is het heerlijk.

Wat n landschap, het wisselt soms per bocht gisteren was het in de bergen net als met skiën bochtje naar links, bochtje naar recht en zo dansend 100-150km, super. Vandaag rijden we eerst door het Midden Atlas gebergte en voor Er Rachidia begint de Hoge Atlas.

Vandaag zijn we geklommen tot 2150m boven zeeniveau, de temp is dan heerlijk, weer mooi door de bergen en langs een rivier gereden.
Waar water is, daar is het groen en staan er bomen, maar anders is het geel en dor. De bergen lijken veel op Amerika, Bryce, Dead Valley, Monument Valley, en dan allemaal aan een gesloten,
Langs de weg zie je soms 1 jongen zitten bij 2 grazende koeien of n paar geiten of schapen.
Langs de weg lopen veel mensen, dit is van de armoede, heb je geen ezel, fiets of brommer dan moet je lopen. Op de ezels zakken met water.
Op de route kwamen we door een schoon dorpje, niets geen afval langs de weg, bloemen en grasveldjes met sproeiers erop, we komen langs het paleis van Koning Hassan.
Het stuwmeer waar we langs komen voor Er Rachidia heet Barrage Hassan.

Vandaag het gasstelletje getest, de auto zit nog vol met eten daarom wat broden gekocht en knakworsten gegeten en thee en cup a soep gemaakt.

Daarna komen de zandduinen in zicht, omdat Jan en ik stoppen bij het skelet van een dinosaurus, raken wij in de stad Rissani de groep kwijt. Net voordat we er zijn komt er een zandstorm opzetten, ik mis het bordje Hotel du Sud, maar een jongen rijdt ons voor door de zandstorm.

Een prachtig hotel aan de rand van de zandduinen met een zwembad, je zou zeggen waar komt t water vandaan maar achter het hotel is een oase.

Om 20.00uur is er een diner buffet en daarna heeft Cor nog een briefing over het rijden door de zandduinen voor morgen.

Nu zitten we nog buiten het hotel tegen een warme muur, met het silhouet van de zandduinen, we zien geen sterren omdat er nog lampen aan zijn, maar dan gaat het licht uit en zien we in het pikke donker de sterren.

We horen djembé spelen, daar gaan we zo eens kijken waar dat is.

• 06 Oktober 2016 - 07:35

Dainne Oppers:

Leuk om te lezen hoe het jullie vergaat.
    Zet 'm op en blijf leuk vertellen.
    Veel succes nog

• 06 Oktober 2016 - 08:31

Anita Van Uden :

Leuk Wilma dat we jullie zo kunnen volgen, krijg er een leuk beeld bij. De rust is een beetje wedergekeerd hier......

• 06 Oktober 2016 - 09:00

Frank:

Reizigers,

Wat een prachtige verhalen en mooie ervaringen. Jullie genieten volop merk ik. Een fijne en veilige reis samen.

Frankie

• 06 Oktober 2016 - 09:02

Maria Van Hout:

Fijn dat jullie allen zo genieten en wij kunnen dit mooi volgen.
    Wilma je weet het mooi te verwoorden,ga zo door en veel succes samen!!

• 06 Oktober 2016 - 10:34

Jeanne Van Vugt:

Hallo allemaal
    geweldig weer om te lezen
    wouw ergens dat ik er bij zou kunnen zijn.prachtig al die ervaringen
    toi toi toi en zie uit naar morgen.
    lieve groetjes Jeanne

• 06 Oktober 2016 - 11:06

Els V.d Berg:

Hoi Wilma en de rest van je team
    Heb net al je verslagen gelezen, geweldig wat een mooie ervaring.
    Wij zijn net weer terug, je schreef dat het pikkedonker was bij jou en bij ons in de big

• 06 Oktober 2016 - 11:40

Joke Van Zutphen:

fijn dat jullie zo genieten. en Dirk ?? jammer voor Bob, hij is er zo toch een beetje bij dank zei jou schrijven.
    !! zo kunnen we jullie toch volgen succes cor en joke !!

• 06 Oktober 2016 - 11:47

bij ons in de big

• 06 Oktober 2016 - 12:01

Els V.d Berg:

Sorry kom er nu pas achter dat ik geen plaatjes kan verzenden.
    Dus in de grote stad waar ik was daar werd het niet donker.
    Heel veel succes en geniet van je mooie reis
    Nog heeeel veel veilige km.
    Gr Els

• 06 Oktober 2016 - 15:54

Miny Hesen:

Wat weer fijn Wilma om jou mooie verhaal te lezen en wat beleven jullie veel
    Houden jullie het nog vol die lange ritten maar dat is ook een beetje de uitdaging van jullie allen
    Doe voorzichtig allemaal want het is nog een lange weg te gaan
    Groetjes weer Miny

• 06 Oktober 2016 - 23:12

Anita Herijgers:

Mooi verslag weer, het was zandhappen geblazen.
    Morgen weer verder op jullie avontuur en ook dan weer veel zand,
    succes go go go

Groetjes Anita

• 07 Oktober 2016 - 12:47

Antoinette Van De Laar:

Mooi om je verhaaltjes te lezen. Alles komt weer terug. mooie herinneringen van een jaar geleden. Geniet van alles wat nog komen gaat. we blijven jullie volgen. Zijtaart zet hem op!
    Groetjes Ad en Antoinette uit Deerd.