Dag 1 1oktober - Reisverslag uit Bordeaux, Frankrijk van Antwerpen Banjul Challenge 2016 - WaarBenJij.nu Dag 1 1oktober - Reisverslag uit Bordeaux, Frankrijk van Antwerpen Banjul Challenge 2016 - WaarBenJij.nu

Dag 1 1oktober

Door: Wilma

Blijf op de hoogte en volg Antwerpen Banjul Challenge 2016

01 Oktober 2016 | Frankrijk, Bordeaux

We zijn er, dag 1 van de Challenge, het is al n uitdaging om 1025 km te rijden op 1 dag, met de motor. Van Zijtaart naar Bordeaux.

Maar eerst, wat was het n verrassing dat er vanmorgen zoveel mensen om 6.45uur bij Eethuis de Reiger in Zijtaart stonden.
Ik heb niet geteld maar waren het er 30-40 of 50 personen.

De koffie en thee stond klaar en wat was het s morgens vroeg al gezellig om zoveel bekende te zien. Ons mam van 84 jaar een groep motorrijders en de jarige Joke, waarvoor ook nog gezongen is, Joke een lange verjaardag vandaag!!

Om 7.15uur is het dan toch echt afscheid nemen, nog n groepsfoto en dan vertrekken.

Als we wegrijden krijgen we de eerste paar druppels, het is niet meer dan n zegening, wie zou daar voor zorgen?
In een hele stoet van motorrijders en auto's rijden we naar Antwerpen.

Spannend maar ook gaaf, we hebben er allemaal heel erg veel zin in.

In Antwerpen zien we de andere Challenge maten.
Tot onze verrassing staat hier ook nog familie, en ook nog andere bekenden, bedankt allemaal dat jullie zo vroeg zijn opgestaan op deze vrije zaterdag.

Cor d Bresser de captain van de Antwerpen Banjul Challenge roept iedere groep naar voren en we krijgen het roadbook.

Om 10.10uur vertrekken we onder Politie begeleiding richting de snelweg en daarna mogen we het zelf uitzoeken.

Bij de laatste benzinepomp vandaag gaf de navigatie aan, dat de aankomsttijd 22.10uur zou zijn. Dus in 12uur, dat is boven verwachting het had ook middernacht kunnen zijn.

Bij de eerste benzine pomp vanmorgen zette Joop zijn zonnebril op en bij zonsondergang weer af. We hebben vandaag n paar keer een nat wegdek gehad maar wij gelukkig geen regen.

Alles goed gegaan en fijn gereden.
Nu douche en naar bed.
Afgesproken om morgen om 6.30uur te ontbijten.
Welterusten.

  • 02 Oktober 2016 - 06:27

    Jeanne Vugt:

    Hallo geweldige start wens jullie veel geluk onderweg en vele mooie momenten toi toi toi
    groetjes Jeanne vrijwilligster retraitehuis blauwe engel.

  • 02 Oktober 2016 - 09:26

    Ini Vd Akker:

    Wilma en Jan en alle andere veel plezier en veel veilige km we volgen jullie via de site.

    Groeten Ad en Ini

  • 02 Oktober 2016 - 09:38

    Miranda:

    Wat een mooie geweldige start, nog vele verdere veilige kilometers en geniet er met zijn alle van. Ik volg jullie ook zeker op deze mooie site.

  • 02 Oktober 2016 - 09:50

    Mandy Van Broekhoven:

    Hoi Wilma en medereizigers,

    Heel veel Suc6 met jullie reis, ik ga het zo mooi volgen.

    Groetjes je collega!

  • 02 Oktober 2016 - 10:02

    Jaap Veerhoek:

    Wat een lange dag, zeker voor de motorrijders! petje af voor Joop, Mari, Jan en natuurlijk Wilma.
    Ik zat gisterenavond ook nog wel lang te kijken op de spot om jullie aankomst te volgen.
    We blijven jullie volgen, nu kan er denk ik al meer tijd genomen worden om te genieten, minder snelweg?

    groepjes van een "butsmutser"

  • 02 Oktober 2016 - 10:11

    John & Adriënne Bekkers:

    Super!
    Ik hoop dat jullie nog makkelijk zitten en geen zadelpijn hebben; wat een afstanden!
    Via Spot zag ik dat jullie nu de Pyreneeën oversteken; 10uur.
    We kunnen jullie zo mooi volgen.
    Succes!

    Groetjes,
    John & Adriënne

  • 02 Oktober 2016 - 10:42

    Thijs:

    In 2014 reed ik de Challenge op de motor, maar vond vooral de eerste dagen zwaar. Diep respect voor de kilometers die jullie hebben afgelegd. Rijd voorzichtig, maar vooral: geniet!
    Groet Thijs

  • 02 Oktober 2016 - 11:04

    Mari Thijssen:

    Na jullie vertrek vanuit " 't Soetbrood" zijn wij koffie gaan drinken in het er tegenoverliggende café Kongo. Na 15 minuten was er een stevige bui die jullie gelukkig hebben gemist.
    Wij hebben lekker gefietst in Antwerpen, terwijl jullie door het franse land crossten.
    Veel geluk, veel plezier en behouden arrivée.

  • 02 Oktober 2016 - 11:22

    Mari Thijssen:

    Als je tijd hebt en de spieren niet te stijf geworden zijn, zou je vanavond even een blik moeten werpen op Toledo, dat bekend staat als de best bewaarde middeleeuwse stad van Europa.

  • 02 Oktober 2016 - 12:16

    Marcel En Wilma Van Asseldonk:

    TOP!! Veel succes,en blijf genieten!!

    Groetjes Marcel en Wilma

  • 02 Oktober 2016 - 12:29

    Ine :

    Hoi avonturiers,
    Vandaag foto's doorgestuurd van jullie vertrek uit Zijtaart en Antwerpen naar je site.
    Mooi gezellig clubke, jullie zijn er voor elkaar:)
    Wilma voorop en de mannen er achteraan komt helemaal goed.
    Groetjes Harrie en Ine

  • 02 Oktober 2016 - 14:57

    Joke Van Zutphen:

    ja zeker was het al vroeg gezellig succes en rij met plezier !!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Antwerpen Banjul Challenge 2016

Vertrek 1 oktober 2016 in Antwerpen met auto of motor. Aankomst 20 oktober in Banjul in Gambia. Terug reis met vliegtuig. Wij rijden als Team Kalidoe mee met de Antwerpen Banjul Challenge Wij zijn: Tonnie, Elles, May, Joop, Jan en Wilma

Actief sinds 04 Sept. 2016
Verslag gelezen: 640
Totaal aantal bezoekers 64307

Voorgaande reizen:

04 September 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

23 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

21 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

21 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

20 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

11 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

11 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

10 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

09 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

08 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

07 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

07 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

01 Oktober 2016 - 28 Oktober 2016

Antwerpen Banjul Challenge 2016

Landen bezocht: